12 Şubat 2012 Pazar

Beatrice

..ve Dante geçiyor ölümcül günahların içinden cehenneminde .. adım adım .. adım adım kavuşuyor Beatrice 'e .. hiç kavuşamadığı "ruh eşine" cennetinde .. ama önce vazgeçiyor sahip olduğu her şeyden.. 

ne acıdır insanların bilmemesi ancak doyana kadar yiyebileceklerini .. hep dahasını , hep fazlasını istemeleri .. ve önlerinde milyarlarca kanıt varken dünyanın oluşundan beri hala anlayamamıştır kefenin bir cebi olamayacağını .. bi çok insanın kefeninin dahi olamadığını .. bu bilmezlik belki de en fenasıdır 7 günahın .. zira bize de emredilen odur ki , kişi önce kendini sonra haddini bilmelidir. 

bazen ,, dönüp gidebilmek ne büyük erdemdir.. ama yazık her gönül yapamaz bunu .. içi öfke dolu kimse bilemez öfkesine gem vurmayı , bırakmaz ejderha misali etrafı yakıp yıkmadan ,, ve yazık ki farkına da varamaz sadece kendisine ettiğinin ,suyun akıp yolunu bulacağının .. 

ve asalet .. doğuştan gelir ..

2 yorum:

  1. ben hep şunu merak etmişimdir...Beatrice genç yaşta ölüyor...dante o kadar aşık olmasına rağmen evleniyor ve çocuk sahibi oluyor...ilahi komedyası tamamen Beatrice'e kavuşma yolculuğu gibi...eşi?...çocukları?...bilmem anlatabildim mi? yavaş yavaş okuyorum yazılarınızı...selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne çok girmemişim buraya .. çok mutlu oldum yorumunuza , teşekkür ederim

      Sil