19 Ocak 2011 Çarşamba

Şems

Var mıdır dedi ..

Var mıdır seven Şems ile Mevlana gibi hala?

Var mıdır koşulsuz teslimiyet ve sonsuz güven?

Bilerek ve özümseyerek peygamberin “Eğer bir kimse bir şeyden Allah lütfuna ulaşırsa ona sıkı sıkıya bağlanmalıdır” hadisini .. teslim olmak karşındakine .. belki bilmesen de kim olduğunu , nerden gelip nereye gittiğini .. sırf sesinde güven var diye o’nunla zifiriye dalabilmek.. sorgulamadan yaptıklarını .. uğraşmadan anlamaya ve zorlamadan anlatmasına .. sırf o var diye mutlu olabilmek .. onun aldığı nefesi vermek .. şükür ki diyebilmek .. gördüm ya gül cemalini .. bildim , öğrendim ya varmış böylesi .. hasbihal ettim .. can oldum ya onunla .. artık ölümden korkmuyorum .. tek korkum bir daha görememek.. diyebilmek..

Var mıdır İtikad gibi sadakat?

Hak yoluna gider gibi .. her adımda insan-ı kamilliğe daha yaklaşır gibi ona koşmak ? arınarak ruh-u hayvaniden ve uzaklaşarak nefsinden .. an be an .. onunla birlikte ruh-u sırra ermek .. kendini onda temize çekmek ,gemilerin limanı gibi onda huzur bulmak.. öncesi ve sonrası yokmuş gibi an’a vakıf olabilmek ..


Var mıdır insanüstü sevgi ve destek?

ağzından çıkan her kelamı en güzel şarkıymışçasına dinlemek .. ney'den ses çıkmasa da duyabilmek .. gönül gözünü kırpmamacasına açıp bakmak o'na? mevlana gibi .. bilmek sabahlara kadar, topukların kanayana kadar sema edebileceğini .. o'nun için .. o'na ..sonra sakınmak o’nu her kötülükten .. yeri geldi mi kendi gözünden .. kendinden.. evladından .. aldığın nefesten çok sevmek ..
müşfik bi baba gibi .. yanında olabilmek kötü gününde .. tam da ihtiyacı olduğunda sarıp sarmalayabilmek o'nu.. ben burdayım derken , uzatmak omzunu .. güvendesin .. yanındayım.. ama unutmamakta iyi gününde .. eksik olmayıp .. eksik tamamlayan olabilmek ..

gönül rahatlığıyla diyebilmek .. "biz birbiriyle genişleyen, kenetlenen ve sonsuzlaşan tek ruhuz.. "


.........


vardır dedim .. kesin vardır ..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder