26 Ocak 2010 Salı

uğur'lar olsun

soguktu .. koşarak eve gelip anneme sarılmak istemiştim ,, elimde de kar topum .. bak diycektim kardan adam da yaptım .. bak camdan .. televizyonun önündeydi .. ekranda reklamlar .. ama annem ağlıyodu .. hıçkıra hıçkıra .. ölür gibi .. canı gider gibi .. canı gitmiş gibi ..

ölmüş dedi .. uğur mumcu ölmüş .. anlamadım .. kimdi ki o ? hem benim annem niye babamdan başka bi erkek için gözyaşı döküyodu ? kıskandım çok .. hayır dedim nası yapar babama ? hah babamda geldi .. kızıcak şimdi ona ,, kimbilir ne sinirlenir .. sonra oturdu annemin yanına , o da başladı ağlamaya .. ilk defa görüyodum ikisini de ağlarken ama hala anlamıyodum ki ben .. tanımadığımız bi adam için niyeydi bu kadar gözyaşı ?

sonra günlerce haberler izlendi .. herkes ağlıyodu annemlerle beraber .. onun cansız bedenini gördüm sonra karların üstünde .. o da babaymış .. çocukları üşümesin diye onlardan önce inip arabanın kaloriferini çalıştırmak isterken çocuğunun gözünün önünde ölen bi baba ,,

sırf düşündü diye .. sırf herkesin merak edip soramadığı sorulara cevaplar aradı,, bu millete uyan dedi diye.. arkadaşlarına yapılan işkenceyi dilekçeledi diye vatan haini sayılan bi dost .. bi insan ..

cinayetti bu .. en ağırı .. hem insan hem de fikir öldürdü yapanlar .. evladı ayırdı sonra babasından .. sokagı kaplayan yorgan gibi kara savurdu mumcuyu .. parça parça .. kiminin şanı yürüdü .. kimi namus borcu addettiği cinayetin çözümünü aramayı unuttu .. ama borç borçtu .. 17 senedir azalmadı hep arttı .. uğur mumcu'da zaten ne ilkti ne son olacaktı .. hani düşünüyodun ya .. işte o da üstü kapalı suçtu .. adam öldürmenin affı vardı da onun çaresi yoktu ..

17 yıl geçti ..nice karanfiller soldu umutlarla beraber .. annem ağladı .. babam yığılıp kaldı .. hani ben seni karlar üstünde gördüm ya .. hiç gitmedin gözümün önünden .. ne vakit dinlesem selda bağcan'ı .. içim ezik .. gözümde kesin 2 damla yaş ..

ocak'10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder